Amazon Duitsland in het Nederlands

Amazon Duitsland heeft sinds maart 2016 een Engelse vertaling om internationale klanten beter te bedienen.  Nu is er ook een Nederlandstalige vertaling beschikbaar om  het voor Belgische en Nederlandse klanten nog gemakkelijker te maken.

Hoe kan je omschakelen naar de Nederlandstalige Amazon.de?

Je vindt de Nederlandstalige versie via deze link.  Als je bent ingelogt op je Amazon.de account word je nieuwe taalkeuze automatisch opgeslagen zodat je bij je volgend bezoek automatisch op de Nederlandse vertaling van de site terecht komt.  Je ontvangt van Amazon ook volgend bericht via email:

Hallo [jouw naam],

Je voorkeurstaal met betrekking tot browsen, winkelen en Amazon.de-communicatie is met succes gewijzigd naar ‘Nederlands’.

Om je taalinstellingen aan te passen kun je Taalinstellingen wijzigen bezoeken op Amazon.de.

Bedankt voor je bezoek!

Op de pagina van Amazon Duitsland kan je ook altijd omschakelen tussen de originele Duitse versie, de Engelse vertaling en de Nederlandse vertaling.  Gebruik hiervoor het keuzemenu dat je terugvindt

  • bovenaan, links van je accountmenu (“Mein Konto” als je nog niet bent ingelogd): Taalkeuze
  • of helemaal onderaan de pagina: Taalkeuze Amazon.de

Is alles vertaald in het Nederlands op de Duitse Amazon site?

De meeste menu’s en pagina’s zijn vertaald in het Nederlands.  Hierdoor kan je al vlot je weg vinden op Amazon.de.  Produktomschrijvingen bestaan vaak nog enkel in het Duits.  Amazon werkt continu aan meer vertalingen om het voor Belgische en Nederlandse klanten gemakkelijker te maken.

Is er ook een Nederlandstalige klantendienst?

Ja! Als je problemen hebt met je bestellingen kan je nu via je account eenvoudig aangeven over welke bestelling het gaat en wat je probleem is.  Je hebt dan de keuze tussen email of telefonisch contact met de Amazon.de klantendienst in het Nederlands.  Als je kiest voor telefonisch contact stelt Amazon je voor om gratis door een medewerker gebeld te worden.  Dit werkt bijzonder gemakkelijk en de dienstverlening is heel vlot.  Telefonische ondersteuning is mogelijk van maandag tot vrijdag van 9:00 tot 21:00 en in het weekend (ook zondag) van 9:00 tot 18:00.

klantendienst

Als je bent omgeschakeld op de Nederlandstalige versie zoals hierboven omschreven, kan je contact op te nemen met de Nederlandstalige klantendienst van Amazon via deze link.

Is het ook mogelijk om een bestelling bij Amazon.de af te halen in een afhaallocatie (bijv. DPD Pick-up)?

Haal je je bestelling liever ergens op omdat je overdag niet thuis bent?  Amazon.de kan leveren op DPD Pick-up locaties.  Je kan een bezorgadres in je buurt selecteren als je je bestelling afrond (“naar kassa”):

Nog vragen of heb je zelf tips of opmerkingen?

Deel ze hieronder!


2
Jouw tip of mening

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
R. GroothuisBstore Recent comment authors
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Laat het mij weten wanneer er
R. Groothuis
Gast
R. Groothuis

Kan ik producten ook afhalen op een bestellocatie?